דניס בתנור אייל שני – מתכון שיעשה לכם את החג

החגים מתקרבים אלינו בצעדי ענק וכבר הגיע הזמן להתחיל לחשוב מה תגישו לאורחים שלכם? באווירת חודש תשרי, אחד הכוכבים הגדולים על שולחנות החג הוא הדג כמובן. הדג מסמן התחלה חדשה, טובה ומוצלחת יותר, שהרי נהיה לראש ולא לזנב, זוכרים? אם הגעתם אלינו אתם כנראה מחפשים מתכון מנצח לדג, ואם כבר עדיף שיהיה אחד הדגים האהובים ביותר על הישראליים, הדניס! וכשמדברים על דניס בתנור אייל שני הוא בדרך כלל השף הראשון שעולה במחשבה, כגאון קולינרי שיודע בדיוק כיצד להוציא מהדניס את הטעמים הטובים ביותר שלו.

מתכון בהשראת דניס בתנור אייל שני

ראשית, נציין שבדגים חשוב לטפל היטב בכדי להפיק את הטעמים והניחוחות האיכותיים ביותר, ולהימנע כמובן מבישול יתר שעלול לייבש את הדג. וכעת כשאתם יודעים מה לא לעשות, אפשר לגשת להכנת הדג בהשראת דניס בתנור אייל שני ולהפתיע את האורחים!

  • להשריית הדג: חצי לימון ו-3 כפות מלח.
  • לציפוי הדג: כוסברה ופטרוזיליה קצוצות דק, 4 שיני שם קצוצות, כפית כורכום, רבע כוס שמן זית, 2 כפות מים, מעט פלפל שחור, צ'ילי גרוס ומלח גס.

ואיך מכינים את הדג?

בשלב הראשון נחמם תנור ל-200 מעלות, ובמקביל נחרוץ את הדג בעזרת סכין, 3 פעמים בפסים עבים. נסדר נייר אפיה על השיש ועליו את הדגים, יחד עם המשרה שלנו. כך הם יישארו במשך חצי שעה, ולאחר מכן נשטוף אותם היטב.

כעת, נעביר את הדגים לתבנית מרופדת. נקצץ את הירק ונסדר רבע מהכמות, בבטן הדגים. בקערה קטנה נערבב את התבלינים (כורכום ושום) יחד עם שמן זית ומים, נזלף על הדגים ונעסה אותם טוב טוב כדי שיספגו את הטעמים. מעל, נפזר צ'ילי, מלח גס, פלפל שחור ושארית הירק. 

נכסה את כל הטוב הזה בנייר כסף ונכניס לתנור שחומם מראש, ל-20 דקות. לאחר מכן נסיר את נייר הכסף, ננמיך את החום ל-150 מעלות ותוך כדי שנקפיד להרטיב את הדגים ברוטב מתחתית התבנית, נמשיך לאפות למשך עשרים-עשרים וחמש דקות נוספות. 

מומלץ להגיש עם לימון לסחיטה.

בתאבון!

דילוג לתוכן